Alla inlägg under december 2009

Av Matilda Wåhlström - 9 december 2009 23:47

      

Av Matilda Wåhlström - 9 december 2009 23:46

    

Av Matilda Wåhlström - 9 december 2009 23:43

  

Av Matilda Wåhlström - 9 december 2009 23:08

  

Ljus och färg är viktigt i ett hem. Här med polkagrisar som dekoration. (dock endast några karameller kvar nu) Gott var det iallafall och fint ett tag :D


Jag skulle kunna tända hur mycket ljus som helst...

Ett exempel:


En höstig mysmorgon mitt i november med en härlig stor frukost med ägg, kalkon, färskt bröd, grönsaker, fil. musli, juice, frukt, ja allt det man behöver för en fulländad frulle...och det enda som fattas är förstås..LJUS!

Jag ber Erik att tända några ljus..

Erik: LJUS!? Det är ju MORGON!?

Jaa..det kanske bara är jag ändå som ALLTID tänder ett ljus eller två eller tre :)...vare sig det är morgon eller kväll.


Nedanför, en del av vardagsrummet..som ständigt förändras.

Många tror att jag köpt massa nytt men då har jag bara flyttat och ändrat om eller bytt färger :)

Men ja jag ska vara ärlig också..ibland trillar det in något nytt. Ja nytt och nytt..mycket i andra hand. Tycker att gamla saker har en speciell charm, sen är man ensam om det också.


     


Den underbara gungstolen. Jag bara älskar den! Den kommer för alltid vara en favorit. Ett riktigt kap i andra hand :)

Av Matilda Wåhlström - 9 december 2009 22:49

Yes! Jag lever. Tänkte först skylla på att jag inte haft tid men det tar jag genast tillbaka då jag precis läst artikeln från Äntlgen helg som handlar om just Tid. Väldigt kloka ord där.

Kan dra lite kort om vad den säger...


Förmodligen det mest demokratiska vi har. Oavsett vem man är. Alla har 24 timmar om dygnet. Frågan är inte om vi har tid, det som skiljer oss åt, det som avgör vår livskvalitet är vad vi gör av tiden vi har.

Självklart hadlar det om prioritering!


Sååå jag har alltså haft tid men bara inte lagt min tid här. Men nu så är det andra bullar!


Ovido - Quiz & Flashcards