Alla inlägg under maj 2010

Av Matilda Wåhlström - 28 maj 2010 21:12

Just hemkommen från PL caféet. Carl Norén från Sugarplum Fairy hade en spelning där...Bra Bra!

Nu måste jag packa lite :)

Av Matilda Wåhlström - 28 maj 2010 18:57

Igår ilade jag iväg direkt efter jobbet till Sex and The City 2 premiären på bio... Hade hört innan att den bara fått dålig kritik så hade inte alls höga förväntningar. Roligt med alla härliga färger och former på kläder och skor dock...alltid roligt med bio och shoppinggalna brudar :))


Nu ska jag och Lolo planera Sthlmvisiten. Vi åker imorn bitti, Madde kommer senare :) Då blir det vi som shoppar loss :D Berns tror jag till kvällen..:)

Ska bli skoj o träffa Soff!!! Paaarty :))

Av Matilda Wåhlström - 25 maj 2010 00:33

Morgonen började med en storhandling.

Idag har jag faktiskt lagat mat två gånger! Till lunch ugnsbakad lax och potatis med en kall sås.

Middagen lagade vi tillsammans med Mikaela. Wraps med kyckling, sallad, stekt paprika, salsa och guacamole. Till efterrätt rocky roads och vaniljglass med jordgubbar. Årets första färska jorgubbar, från Belgien dock men ack så goda :D 


Lite nytta har vi också gjort.

Jag och Erik har satt upp min stora världskarta jag ramat in, i  vardagsrummet sitter den. Erik gillar den inte så värst mycket, han tycker det känns som ett klassrum. Haha! Jag ÄLSKAR den :D

Han har även satt upp en kökshanddukshängare med en hylla över där jag ställt fina kokböcker. Sött!


Nu på kvällen har vi tittat på filmen Brothers. Lisa och Anders kom även förbi, trevligt värre! Den här filmen var också rätt tragiskt men bra ändå på något vis. Sevärd ändå. Nästa film jag ser måste bli en "Måbra film".


Mikaela den sötnosen hade med sig en parfym till mig, Dance with Givenchy limited edition. Den luktar sååå somrigt och gott! Tack Tack Tack :D




Av Matilda Wåhlström - 23 maj 2010 19:12

Just ja! Måste bara säga att jag och Kusse såg en film nyss. Darling hette den. Jag har t.o.m köpt den. Tragisk film. Gjorde inte söndagen roligare direkt. Varför känns söndagar alltid så deprimerande? Lustigt tycker jag.

Nu ska jag läsa min inredningstidning för att få lite inspiration och nya ideér!

Av Matilda Wåhlström - 23 maj 2010 19:01

Nu ska jag och Erik snart till Viola för god söndagsmiddag!

Superskoj ska det bli att träffa Mikaela som är hemma nu hela veckan och hälsar på...bor annars i Abu Dhabi...åh där kan jag lova att det är värme året om..lite avis måste jag säga. Hoppas vi kan hälsa på henne snart igen :)


Nu har vi bokat biljetter till premiären av Sex and The City 2, vi är ett tjejgäng som ska gå tillsammans. Längtar!!!

Även biljetterna till Sthlm är nu äntligen bokade, varit planerat länge att vi ska dit till helgen för Elitloppet. Det blir Jag, Erik, Madde, Lollo, Ryberg och Hoche. Men vi tjejer hänger nog mest på stan och till kvällen ska vi försöka hitta på något schysst ställe på Söder att gå ut på tillsammans..tips?

Av Matilda Wåhlström - 23 maj 2010 18:57

 

Fyndat en 80-tals lampa, riktigt nöjd.


  

Fyndade två lampfötter i glas som jag sedan köpte nya lampskärmar till. Passade perfa i sovrummet.



Längtar tills jag får använda min nya bikini!!! Hoppas för allt i världen att det blir en bra sommar!!!  

Av Matilda Wåhlström - 23 maj 2010 18:46

 

Kvällen slutade med Bolle. Anna, Therese och Sanna skakar loss på dansgolvet.


 

Mika, Lollo och Anna, Sötnosar!



Det var så gott med grillat! Hoppas det blir många fler sådana här kvällar i sommar! Typiskt bara att det började regna, men det stoppade inte oss att ha en supertrevlig kväll :D  

Av Matilda Wåhlström - 21 maj 2010 23:05

 

 Ny balklänning, den ropade mitt namn så jag var ju tvungen att köpa den. Sitter som ett smäck. Ryggen är bedårande.


 

Faster Monica fyllde 50 år i helgen. Det firade vi i dammsjön med grillning sång och spel. På tal om stugan. Det har blivit så fint där nu när de renoverat lite mer, Bla bastu, badrum, utbyggnad av altan och utbyggnad av kök. Lovar att lägga upp bilder till sommaren.


 

Eriks bror Jon har fyllt 30 år. Här på bild med hans söta Frida som väntar barn. Det blev kalas med god mat och Eriks fina familj.


 

Madde kör Bo-ho-chic stil. Snygging!


 

En av mänga mysiga matkvällar med Lollo...

Vi hittar då alltid på något gott att fixa...ICA-Maxi? Haha


 

Trevlig kväll med ciderprovning hos Emma.

Bra trött man blev på cider efter detta, tål det knappt längre efter att ha testat ca 20 st nya smaker. Bacardi Breezer Mango vann dock!


   

Tycker om att ändra lite då och då i lägenheten, lite av ett intresse att göra fynd och förnya. Så här ser sovrummet ut nu.

 

Valborg firades med middag hos hos. På menyn stod:

Ugnsbakad fläskfile´ med fyllning av soltorkade tomater, fetaost och rosmarin

klyftpotatis i ugn med tomater sparris och färska champinjoner, beasås.

Grekisk sallad

Till efterrätt gjorde jag för första ggn en egengjord lemoncurd som jag blandade med turkisk youghurt, detta i botten. Sedan varvade jag med hallon, färsk ananas och överst ett myntablad och lite krossade pistagenötter. Enkelt och gott! 

   

Ja det är sant. Jag följde med Erik på lunchtravet i Rättvik. Rätt kul ändå då det gick så bra för oss :)

 

Mina goa Kussar skakade loss på dansgolvet, go girls!!!

 

Modevisning på s2 med brudarna...


 

Så här fint hade min duktiga kusse Malin dukat hemma hos henne på sin födelsedag. 26 år blev hon!!! :) Hon är så himla duktig och kreativ! Så roligt att bli bjuden på ett sådant fint kalas :)

 

Gänget samlade i Malins kök där faktiskt Bygglov (programmet) var för några år sedan och renoverade. Riktigt fint blev det!


 

Detta kan man kalla FIN dukning! Jag tycker det är superviktigt att duka fint och göra det mysgt med ljus och sådant inför en middag. Malin har verkligen lyckats!


 

Hemma hos Lollo och Karim på inflyttningsfest.



Jag och Kusse jobbar på Annas födelsedagsfest som anordnades på Blombergs Cafeé.

(Ursäkta de sneda bilderna) 

Ovido - Quiz & Flashcards