Alla inlägg under september 2010

Av Matilda Wåhlström - 30 september 2010 00:30

Hela kvällen har jag klinkat på guran, försökt lära mig låten Not ready to make nice. Har faktiskt gått rätt så bra. Hör och häpna! Det är de enklaste ackorden med i låten, Em, G, D och C, så de har jag lärt mig, men det svåra är att få ett flyt, lite hackigt kan det  låta just nu men jag är på gång!   En tjej på Youtube har varit till bra hjälp också!

Snacka om att man måste ha tålamod för att lära sig spela, jag ska ska ska lära mig!

God natt!

Av Matilda Wåhlström - 28 september 2010 22:51

 


Rådjur är väl för söta! Den vita urnan med guldkant är också ett fynd från idag. Lyckorus ;) Mona Lisa i bakgrunden är ett tidigare fynd. 

Av Matilda Wåhlström - 28 september 2010 21:58

I Borlänge centrum  den 2 oktober kl 10-15 är det Loppis!

 

Jag och syrran ska bland annat vara med och många många fler. Det kommer bli grymt! Gud, har så himla mycket saker. Var ner i källaren igår och tog upp massor av kartonger med kläder och prylar, syns dock knappt att jag gjort det, så mycket saker har vi jag. Ska bli skönt att bli av med lite, så att jag kan köpa nytt alltså :) haha. Nej då, skulle nog vara bra för mig att ha några månader som jag inte får konsumera annat än mat. Är ju som ett intresse att handla på second hand och auktioner. Älskar speciella ting som oftast ingen annan har. Går som ett lyckorus genom kroppen när man hittar den där speciella saken, låter nästan sjukligt. Haha. Men så är det! Love it! Att auktionshuset ligger 20 meter från oss gör det inte bättre :D

Av Matilda Wåhlström - 28 september 2010 21:39

   


Vilken sötnos han är! Jenny och Daniels nyfödda son. Var där idag och hälsade på, tre veckor är han parveln. Alltså bebisar är faktiskt underhållande, det trodde jag inte! Vilka skojiga miner och roligt kroppsspråk han har! Haha.

Väldigt roligt att träffa Jenny igen också! Jenny och Daniel kommer bli de bästa föräldrarna :)


Idag har jag även hunnit med lite second hand och en löprunda runt Älven i det härliga höstvädret.


Nu på kvällen lagade jag falukorv i ugnen med senap rödlök och äpple, till det ris och en kall sås med dragon. Tycker om att utnyttja tiden så medans maten var i ugnen gjorde jag chokladbollar och förberedde en päronpaj och kolasnittar. Päronpajen blev succé! Vi har jätte goda päron utanför porten så jag tänkte att jag kunde testa att gör en paj av de. Pajdegen gjorde jag på kolasnitts degen, det är sirap i den så den blev lite seg, riktigt gott!

Tur att Joel kom till oss nu på kvällen så vi inte blev tvungna att äta upp allt själva :P

Av Matilda Wåhlström - 28 september 2010 21:30

 


Så här såg det ut innan!



Så här blev det med de nya Emma fåtöljerna i köket. Vad tycks? Jag älskar de, de är så himla lätta att placera var som helst! Tröttnar jag på de får jag använda de på min framtida möbeltapetserar kurs. Var meningen att jag och Eriks faster Gull-Britt skulle gå på den tillsammans i våras men ingen av oss hittade en Emma fåtölj att göra om så vi fick ställa in. Finns fortfarande i mina tankar så får se när det blir av. Nu har jag dubbelt upp istället! Haha.

Av Matilda Wåhlström - 28 september 2010 21:16

I lördags när jag slutade var jag helt slut, Kupolen har firat 20 år, så det var massor av bra erbjudanden i butikerna och massa andra saker som hände i huset. Hela helgen var superlyckad med massor av folk. Riktigt skoj! :)

Somnade en stund hemma innan det var dags för inflyttningsfest hos Anna. Jättemysigt har hon fått det!

Kvällen var riktigt festlig! :). Kusse lilla övertalade mig att följa med på Hela Huset, och så blev det till slut. Massor av folk även där så klart :) Party party on the dancefloor!

Av Matilda Wåhlström - 28 september 2010 21:10

  


Så här ser sovrummet ut för tillfället, vårat hem förändras en hel del. Det är inga extrema förändringar oftast men väldigt ofta byts färger ut på kuddar, överkast etc. Tröttnar lätt på inredningen och då får man ändra om och byta ut :)

Ett tag till kan man nog ha så här ljust, mot hösten vill jag nog ha det lite murrigare.

Av Matilda Wåhlström - 20 september 2010 00:42

  


Efter jobbet tog jag mig till val lokalen för att rösta, sen åkte jag och Dahlman till Falun för att hälsa på Erik. På kvällen kom kusse som vanligt, ost bricka och te blev det. Gött!

Imorgon på min lediga dag ska jag bli sminkad på makeup studion direkt på morgonen. Sen får vi se hur dagen fortsätter...

Ovido - Quiz & Flashcards