Alla inlägg under oktober 2010

Av Matilda Wåhlström - 31 oktober 2010 18:19

När jag kom hem idag från jobbet stod Joel i köket och diskade samtidigt som han hade slängt ihop en kladdkaka som stod i ugnen, härligt att komma hem till! 

Nu är grabbarna och handlar pizza   

Söndagsmys med film blir det!

Av Matilda Wåhlström - 30 oktober 2010 22:44

       

Stranden i Abu Dhabi, ca 40 grader! Det blev behagligt mot kvällen..

              

Moskén, kristallkronan var den dyraste i världen, 32 miljoner är den värd. Jag blev riktigt inspirerad av inredningen, marmor, guld och fina exklusiva mattor.

Mm det är jag och Mikaela i burka...

Kvinnorna måste täcka sig...


               Bilder från vår svit i Dubai, pooltaket och utsikten. Här hade jag kunnat tillbringa några fler dagar   



      


Den här fåtöljen är den vackraste jag sett! Vill ha!!!

Mikaela köpte dessa Roberto Cavalli pumps, önskar jag hade råd med de här Missoni.

Detta är utsikten från Burj Khalifa, 828 m och rekord. Snacka om att jag hade svindel, men oj så vackert!

Av Matilda Wåhlström - 30 oktober 2010 22:41

      

Köksplats, sovrum och vardagsrum.  Ja så här såg det alltså ut i hennes lägenhet, den är så himla fin!

Av Matilda Wåhlström - 24 oktober 2010 19:02

Tiden har gått så himla snabbt! Nu ska vi åka hem, så himla snopet...

Vi har verkligen haft en toppen vecka här med Mikaela och Haytham. De har tagit väl hand om oss!

På morgonen åkte vi till Moskén, ska lägga upp bilder sen. Den var så himla stor och fin, ett riktigt Alladdin palats!

Stranden sen och nyss kom vi hem från en shopping tur. Jag är så lycklig. Hittade ett par DCNY pumps och två par Michael Kors pumps   


Nu ska vi äta en sista middag tillsammans sedan drar vi   


Ses snart!

Av Matilda Wåhlström - 23 oktober 2010 07:32

Dubai är riktigt häftigt, vilken stad! Man kan då inte tro att landet är 38 år! Förstår inte att de hunnit byggt upp hela den staden på så kort tid, galet.

Vi hittade på ett riktigt fint hotell, Four Point Sheraton, dessutom så lyxade vi till det med sviten på 33:e våningen, utsikten över Dubai var grym! :). Alldeles för stor för oss egentligen på sina 173 kvdm och tre badrum.

Först hann vi med lite shopping, Mikaela köpte bland annat ett par Roberto Cavalli pumps och jag köpte en Billabong bikini.

Kvällen spenderade vi till att börja med på pooltaket, 43:e våningen. En varsin läskande drink med vyer jag inte kan beskriva.

Vi tog oss vidare med taxi till ett annat hotellkomplex där vi åt mat och hade ett salsaband i bakgrunden som spelade gamla klassiker som lambada. Härlig stämmning!


Fredag morgon åkte vi upp på pooltaket och låg där hela förmiddagen på solstolar med utsikt över havet och staden.

Eftermiddag spenderade vi i Dubai Mall. Därifrån åkte vi även upp i Buj Khalifa, världens högsta torn på 828 m. Den hissen är helt galen, fick lock i örat hela tiden. På en minut var vi uppe på 123:e våningen, hela tornet tror jag var ca 200 våningar allt som allt. Snacka om svindelkänsla däruppe!

Efter det var det dags att bege sig hem igen till Abu Dhabi.


Nu ska vi dra på oss badkläder och ta taxin ner till stranden!   



Av Matilda Wåhlström - 21 oktober 2010 09:59

Blev stranden tillslut! :) Vi låg kvar till solnedgången, så himla fint! Jag har tagit massa bilder ni får se sen, tog inte med någon kabel...

Efter stranden åkte vi direkt till en inredningsbutik, The One tror jag den hette, och guuud vad fina möbler och annat smått och gott det fanns! Vilken inspiration man fick! de hade även en restaurang där som vi käkade på.

Åke hem och duschade av oss allt salt för att sedan dra vidare till Marina Mall, ett köpcentrum. Hann med Forever 21 iaf :) De stängde redan 22! haha. Sjukt att vi blev förskräckta över det, men allt här har öppet så mycket längre än hemma.


Svenska Hollywood fruar tittade vi på till natten med massa godis! :)


Dagens schema:


Haytham slutar vid halv ett, han hämtar oss upp oss då. Vi ska ta en utflykt till Dubai.

Vi håller på att kolla upp massa lyxiga hotell nu =)

Finns så himla många fina här!

Under dagen ska vi gå på ett outlet där de har riktigt bra märken, hoppas hoppas jag hittar något!!!

Sen ska vi till Dubai Mall, killarna kommer bli galna på oss av all shopping!


På kvällen tror jag vi ska upp i världens högsta torn Burj Khalifa som egentligen skulle heta Dubai Towers, men eftersom de inte hade råd att bygga klart det så gick en shejk in med en massa pengar, han ville då att det skulle uppkallas efter honom, därav namnet :)

Sedan någon fin middag :)

Återkommer om dagen blev som vi tänkt :)


Har ni det bra hemma? Är det kallt?   

Av Matilda Wåhlström - 20 oktober 2010 09:39

Jag och Micaela har sovit i Haythams hem de senaste två nätterna nu. Mellan 01 och 08 får jag ej vara i hennes lägenhet enligt de nya reglerna. Tur att hans familj bara bor på andra sidan vägen.

På morgonen efter frukost tog vi en taxi till stranden. Den här dagen var det ändå varmare ute, har inte kollat graderna men det är runt 40 grader och uppåt i solen. Stranden är väldigt fin med ljus fin sand och turkost vatten.

På kvällen åkte vi till en pub och tittade på fotboll, Real Madrid-Milan   och spelade Dart. Jag vann tillslut som vanligt.   Mikaela vann andra omgången.


Nu sitter jag här och väntar på att de andra två ska vakna, de är precis likadana, kan sova hur länge som helst! Jag blir så rastlös! haha. Klockan är ändå tolv nu. Jag vill till stranden!   

Av Matilda Wåhlström - 18 oktober 2010 16:52

Inatt kom vi till Abu Dhabi. Efter en stressig dag. Erik har ju pjäxa pga brutet ben så för honom är ju allt lite krångligare. Det började med att planet från Arlanda till London var försenat ca en timme. Det var ju inte bra för vår tidsplan då vi hade bråttom redan som det var. Väl framme på Heathrow sprang vi till incheckningen för att hinna. Vi var tydligen tio minuter försenade. Det fick vi höra också. En rejäl utskällning. När hon dessutom fick syn på biljetten att vi åkte på staff-biljett blev hon skogstokig!

-And you are staff too!!!???  Skrek hon så det ekade på flygplatsen.

-This is not acceptable!

Vi försökte väl nervöst berätta att planet var försenat och att vi verkligen skyndat oss så mkt vi kunde .Hon var inte glad men fixade oss på planet tillslut och skrek efter oss att skynda oss.

Vi var så himla glada att vi fick platser, för enligt bokningarna som Mikaela kollat upp var det fullt.


Väl framme tog Mikaela emot oss på flygplatsen. Så himla roligt att se henne! :) Taxi till hennes lägenhet blev det. Taxiresan gick åt att prata om hur vi skulle lösa det med boende för precis nu till vi skulle komma har de ändrat reglerne. Endast familj fick bo där nu. Jag berättar sen :)

Vi somnade inte förrens sex imorse...

Elva var vi iaf uppe. Frulle och sen till stranden. Några vänner till Mikaela var där som vi träffade. Låg där och softade med fruktdrink. Vädret är alldeles ljuvligt. Riktigt varmt! Men det fläktar lite. Havet är ljummet. Lite fotboll och volleyboll på stranden blev det också.

Nu väntar vi på Mikaela och Haytham för middag på någon fin restaurang.


Har ni det bra hemma? :)

Ovido - Quiz & Flashcards