Alla inlägg under november 2010

Av Matilda Wåhlström - 30 november 2010 22:10

 


Jag älskar verkligen spenatsoppa med ägg! Snabbt, nyttigt och gott! Perfekt kvällsmat! 

Av Matilda Wåhlström - 28 november 2010 20:09

Var en hel del att städa efter gårdagens strapatser, men det var det värt!

Jag och Erik tog en promenad till Kuppan för att bli av med alla burkar.

Till middag var vi bjudna till Mor och Far på middag, kött och potatisgratäng. Fick en adventspresent att söta Mamma. Ett vitt hjärta där det stod " Jag Älskar Dig" och ett ljusfat med mossa och andra trevliga julgrejor.

Testade hjortronglögg, kan jag rekomendera!

Nu är jag Erik och Joel hemma och myser. Tittar på Ensam Mamma och de lagar mat!


Av Matilda Wåhlström - 28 november 2010 19:58

                                 

En riktigt tokig fest hos oss igår med tokiga vänner   

Fighter, änglar, fluff tävling, nya håruppsättningar, maskerad, sång, gitarr, musik dvd, nya drinkar, glögg, leopard sjal, underbara människor är några ord som beskriver gårdagen. Nya stället Klin invigdes, gillade det! Blir fler gånger!

Av Matilda Wåhlström - 28 november 2010 19:51

  


I fredags serverades det fin middag på häradsvägen! Hummer med en smarrig röra i ugnen och en fräsch avocadosallad som Tomas fixade.

Detta kommer jag testa att göra själv någon helg!

Av Matilda Wåhlström - 24 november 2010 22:56

Jag och Lollo var på premiär öppningen av butiken Solo i Kupolen. Där bjöds det på dj, mingel, öl, cider och 30% på allt. Butiken är superfin med masor av fina kläder, hittade en riktigt fin blus som jag funderar på att köpa.

Alltid skoj med nya butiker!


En annan ny butik som öppnar nu i helgen är Bubbleroom, det är den första riktiga butiken som öppnar någonsin, finns endast på nätet annars. Så jag måste pallra mig dit snart   KUL KUL KUL!



Av Matilda Wåhlström - 20 november 2010 20:07


I Haiti vill jag åka den här linbanan som går ner till havet, ser härligt ut!


    


I Mexico blir det förmodligen mycket snorkling!

Av Matilda Wåhlström - 20 november 2010 19:59

 


Hit ska vi!!! Åh! Lite nervös för att snorkla med stingrockor faktiskt! Det kommer bli en upplevelse utöver det vanliga!

Av Matilda Wåhlström - 20 november 2010 19:46

Är hemma hos mor och far nu. Vi har ätit tacopaj med guacamole!

Till efterrätt pepparkakor med glass, riktigt lyckad kombo! Enkelt och gott.

Man tar bara två pepparkakor och lägger en bit vaniljglass mellan, sedan skär man ut rätt form. Gott till kaffet!

När hela familjen varit samlad nu har vi passat på att planera lite mer inför, tiden går så himla fort!

Ställena vi åker till är:

  • Landar i New York
  • Vidare till Orlando
  • Port Canaveral, Florida
  • Kryssningen startar till Labadee, Haiti
  • Falmouth, Jamaica
  • Georg Town, Grand Cayman
  • Cozumel, Mexico
  • Tillbaka till Port Canaveral, Florida
Ovido - Quiz & Flashcards