Alla inlägg under januari 2011

Av Matilda Wåhlström - 30 januari 2011 19:40

Jag och mamma var på en promenad efter jobbet, skönt att få lite solljus när man stått inne hela dagen!

När jag kom hem somnade jag en stund tills det att Kusse ringde. En timme senare var Kusse och Spanaren hemma hos mig. Ytterligare några timmar senare var vi på Husgung!   

En mycket rolig kväll med två härliga prickar!

Av Matilda Wåhlström - 27 januari 2011 12:47

Igår hann jag med en hel del.

Städade lite på morgonen först, sen cyklade jag ner till stan för att klippa mig. Lunch på Blombergs. Bowling och middag på Grekiska med Erik, Björn och Carina. Vin hos Louise. Utekväll på Klin. En mycket lång dag måste jag säga!


Av Matilda Wåhlström - 27 januari 2011 12:41

    


Så här ser det ut just nu hos oss! Det flyttas, byts plats och inhandlas nya prylar och möbler titt som tätt. Just nu gillar jag den här mörka mustiga röda färgen jag har på kudden i sovrummet. Jag tycker det blir som ett helt annat rum när man bara tillägger en ny färg. Även denna röda persiska mattan är ny i vardagsrummet. ( Har varit i hallen först ).

Av Matilda Wåhlström - 27 januari 2011 12:33

     


Jaha då var det avklippt! Skönt faktiskt måste jag säga. Så här kort har jag inte haft sedan mina kära vänner Jeanette, Sofia och Erica gav mig i 19 års present att de skulle få bestämma frisyr på mig. Då blev det till och med ändå kortare och lite lugg. Haha. Galningar. Det enda jag inte ville det gjorde de.

Den här gången var det av eget val i alla fall :)

Av Matilda Wåhlström - 23 januari 2011 18:29

  

Idag har jag, Kusse o Peter varit i Romme Alpin och åkt skidor hela eftermiddagen. Första gången för i år var det. Riktigt härligt! Känns så himla bra när det bränner lite i låren och sticker i ansiktet av kyla och vind :)

Till lunch åt vi en värmande gulasch soppa med creme fraiche och färskt bröd till uppe i toppstugan.

Den här bilden är dock från förra året då jag och Erik var i Sälen med Sofia och Fredrik.


Efter det åkte vi till Peters mormor som bor långt ute på bondgård. Där fick vi fika och färsk mjölk direkt från korna de har på ladugården :) Mycket gott! Önskar att jag alltid kunde dricka färsk mjölk till frukost, smakar som grädde :)


Nu har vi precis ätit hemmagjorda hamburgare med bröd som Joel och Erik fixat. Verkar vara handboll för hela slanten fram till det att Solsidan börjar. Söndagsfilmen ikväll blir The Social Network.


Gårdagen.


Ja på förmiddagen gjorde jag och Madde vår vanliga secondhand runda och även en sväng till kuppan. Fynd blev det som vanligt ;)

Till kvällen käkade vi middag hos mor o far, tacogratäng och till efterrätt mormor Gunnels smarriga hemmagjorda daimglass :)

Efter det tog jag o syrran en promenad hem till Emma, köpte godis o kikade på p3 guldgalan tillsammans. Robyn regerar! hihi.   



Av Matilda Wåhlström - 20 januari 2011 21:38

  Björn, Erik Lisa och Anders.


 

Joel och Erik. Gustav står i bakgrunden :)


Ja vad har jag nu gjort de senaste månaderna?

Hittade lite bilder i kameran, alltid roligt med bilder :)

Här var på P & L cafeét och lyssnade på fin sång och musik av Linnéa Dixgård. Självklart var Björn Dixgård och Gustav Norén i Mando Diao där :) 



Julen 2010

  

En kall Jul i Hälsingland. 34.2 grader här!

 

Här ser ni hur kallt det faktiskt var. Haha. Vi ser inte kloka ut! Allt frös till is! Gick knappt att andas.

     

Pigga och pratglada Gunnel! Över 90 år är hon! Kan inte förstå att hon är så pigg som hon är! Hon är så himla härlig! Och världens godaste hemmagjorda glass med daim gör hon!

      

Tegelhuset bakom är Farmor och Farfars :)


Två dagar hann vi vara i Hälsingland, tack vare mig, annandag jul börjar ju rean, så då är det jobb som gäller!



    

Direkt vi kom hem från Fo F på kvällen så skyndade vi oss till Blombergscafé. Där käkade vi buffé tillsammans med ett gäng på ca 20 pers. Så här såg jag ut då!

När de andra gick ut och festade knallade jag hem i min ensamhet till sängen :(

Väckarklockan stod nämligen på 06.00



Gott Nytt År! Välkommen 2011!

               


Nyår firades hemma hos Familjen WC :)

Mig och Erik alltså :))

Jag och syrran möblerade om helt i vardagsrummet för att det skuylle bli så mycket plats som möjligt. Det dukades i vitt, kristall och silver tema.

Till förrätt hummer med tillbehör, varmrätt oxfilé mm och efterrätt chokladfontän att doppa frukt och marsmallows.

Efter tolvslaget gick vi på en  fest på södra backa med dj.s och bar, sedan efterfest hos oss.

Mycket lyckad kväll!



Lite annat jag hunnit med:

vaccination, träning, träffat vänner, fikat, middagar, längdskidor, secondhand, reashopping, auktion, städat min walk in closet, vinkväll, Falun, fixat inför karibien kryssning och mycket mer :)




Av Matilda Wåhlström - 20 januari 2011 21:12

 

Bilderna är från två helger sedan.


   

Just nu gillar jag hjärtan!


Frågesport.

      

Joel och Victor.


Jag har inte skrivit sedan långt innan jul tror jag! Haft så himla mycket att göra, jobb framför allt. Sedan har jag börjat träna en hel del på Svea, Må bättre, och SOM jag har tränat, inte legat på latsidan jag heller :) Måndag och tisdag tränade jag fem pass sammanlagt! Älskar deras pass, väldigt varierande. Och så himla kul att jag och Kusse tränar tillsammans! Nu ska dessutom Lisa börja! Kan det bli bättre!? :)) Nästa vecka ska jag testa Zumba för första gången. Spännande, tror jag kommer gilla det för jag älskar danspassen.

Skapa flashcards