Alla inlägg under mars 2011

Av Matilda Wåhlström - 31 mars 2011 00:29

 


Har under kvällen bakat dessa goda kärleksmums från Leilas recept. Den som inte testat dessa måsta bara göra det!!!

Ska ta med mig några imorgon till tjejerna på jobbet, vi har klubbdag och kupolen har öppet till 22 så det blir en lång dag, då kommer nog de här godingarna uppskattas :)


Nu ska jag gå till sängs!


   

Av Matilda Wåhlström - 30 mars 2011 22:55

     

Jag tycker rådjur är så himla fina, de ser ut att vara så oskyldiga. Jag kan inte få nog av de! Jag får sådana fix ideér lite då och då. Just nu är det som sagt rådjur och även kors. Kors i både inredning och mode.

Av Matilda Wåhlström - 30 mars 2011 22:41

 

Helgen som var bjöd jag mina föräldrar, syster, Joel och Erik på trerätters middag. På menyn stod det:

Förrätt: Toast skagen med kräftstjärtar med vitt vin.

Varmrätt: Oxfilé, hasselbackspotatis, bearneisås, rödvinssås och sallad med rött vin.

Efterrätt: Tobleronemousse med hallonsås.


Senare kom Kusse Mickan och kompis Sofia. Vi tittade på alla våra bilder från Karibienkryssningen och Usa resan som vi kopplade till tv:n, riktigt kul! Kvällen fortsatte på Husgung!



Av Matilda Wåhlström - 22 mars 2011 09:38

       

Hittade lite bilder på mig och Louise från i somras, och guuud vad jag längtar till värmen nu!!!

De här bilderna togs i Haganäs av en fotograf. Gillar verkligen miljön på de här bilderna, att han fångade molnen på ett sådant bra sätt, de är så skarpa och vackra!

När vi var vid tågrälsen och tog bilder kom det en man körandes i full fart och var fly förbannad, det var visst väldigt farligt och stå mellan två vagnar som vi gjorde.....   

Av Matilda Wåhlström - 13 mars 2011 15:58

         


Jag älskar kristall!!! Allt som är i kristall!! ljuslyktor, glas, skålar, vaser, ja allt! Brukar fynda kristall på auktiner, second hand och loppisar.

Årets första tulpaner är inköpta, gillar verkligen de här rosa/ vita. Ett säkert vår tecken!

JA just det, jag har ju ändrat accentfärger  i vardagsrummet, från rött till puder rosa.

Lite vårigare helt enkelt   

Av Matilda Wåhlström - 13 mars 2011 15:12

  


Jaa lördagen blev mycket rolig! Sofia, Louise jag och Linda på bilden, lite senare kom även Erik, Joel och Tomas. Vi hade så trevligt med massage och grejer så vi nästan glömde av att vi skulle gå ner en sväng på stan innan de stängde.Hehe Det blev Bolle iaf, utbudet är ju inte det bästa...  


Snart ska jag träffa Sofia på Hemmakväll, vi ska köpa massa godis och bara götta oss!!! 

Av Matilda Wåhlström - 9 mars 2011 19:48

 


Smarrigt med exotiska frukter!



   


Tada! Auktionsfyndet.

Av Matilda Wåhlström - 9 mars 2011 19:27

Hela dagen har gått åt städning. Har man varit borta två veckor blir det lite damm. Jag och Erik har hjälpts åt, jag tycker det är kul och städa när vi gör det tillsammans. Vi skrattar så himla mycket!   

Så nu är det jätte rent och fint!

Lagat mat har jag gjort också, bacon och ostsås med pasta. Enkelt och gott!

Just ja, jag fyndade lite på auktionen i söndags. En stor vit matta som jag har lagt i vardagsrummet under matsalsbordet. Riktigt bra blev det!


Joel kom precis hit. Han hade med sig exotiska frukter som han står i köket och skär upp.

Han är för härlig! Upptäckte idag när jag skulle ner i källaren att det var städat där nere. Ni förstår nog inte hur hemskt det såg ut innan, grejer precis överallt! Man kunde knappt ta sig in. Nu är det snyggt uppställt längs kanterna och han hade även snickrat ihop en hylla där skidor och fiskespön fick plats. Vilken kille!

Ovido - Quiz & Flashcards