Alla inlägg under december 2011

Av Matilda Wåhlström - 22 december 2011 11:16


Jag och Erik känner oss laddade för Abu Dhabi! I natt drar vi mot Arlanda   

Vi ska fira både julafton och nyårsafton med Mikaela och Haytham. Ja eller förhoppningsvis julafton, då vi har obekräftade biljetter från Frankfurt till Abu Dhabi kan det bli fullt och då får vi vänta till nästa flyg som är på julafton. Man vet aldrig, det kan bli att fira jul på Frankfurts flygplats...


Igår fick vi känna på den svenska julen lite då Eriks stora familj firade tillsammans, så himla härligt och se alla glada barn öppna sina julklappar. Vilken lycka att få öppna några klappar innan jul!


Innan vi åker till Viola ikväll kommer mina underbara barndomsvänner Sofia, Jeanette och Erica och hälsar på mig innan vi åker. När alla för en gångs skull är hemma samtidigt, ja då ska jag åka härifrån, det är väl typiskt!





 
Av Matilda Wåhlström - 18 december 2011 21:07

            

  


Förfest med vin och egengjorda kycklingwraps och roliga lekar!

Av Matilda Wåhlström - 18 december 2011 20:53


                                         


Vilken succé!

På dagen delades vi alla på skolan in i lag och fick olika uppdrag. Klarade man det bra fick man bokstäver som man sedan skulle använda i slutet för att bilda ett wordfeud ord. Ett uppdrag var ex. att skapa en musikvideo, en annan att göra pistvakt dansen och visa upp för juryn. Så kul!

Själva galan var helt fantastisk! Allt från parodi på lärare till spicegirls uppträdande och hockeykillar som dansade till beyoncé. Vi skrattade så vi grät!

Hela lokalen var inklädd i draperade tyger och fin dukning, vi kände knappt igen vår dekosal. Till detta serverades julbord.

En kväll attminnas för livet!

Känns konstigt att inte träffa alla i klassen på ett bra tag nu, ca två månader. Först jullov sedan LIA.

  

Av Matilda Wåhlström - 18 december 2011 20:33

                       


   Nyfunnen vän!   


Ja på förfesten innan Upplevelsegalan blev det mycket dans!

Allt från Roger Pontare- När vindarna viskar mitt namn till

Beyoncé- Put a ring on it


Av Matilda Wåhlström - 4 december 2011 22:35

Jag och Sofia har varit på bio nu på kvällen, Breaking Dawn. Jag hade bara hört negativt om filmen innan men jag tyckte faktiskt den var bra! Helt klart sevärd.


Nästa vecka ska vi se En Dag. Någon mer som vill med?   

Av Matilda Wåhlström - 4 december 2011 22:29

 

Har letat länge efter en orange kappa, hittade denna på pärlan. Mycket glad över det fyndet.

Älskar det andra fyndet jag gjorde på cubus igår när jag och Louise var ut på lite shopping. Ärmarna är i skinn, gillar verkligen kontraster som här.

 
Av Matilda Wåhlström - 4 december 2011 22:25

 


Lördagen spelade vi spel, jag älskar spel! Och stackars Frida med sin brutna arm! En sväng på s1 och engelska hann vi även med :)

 
Av Matilda Wåhlström - 4 december 2011 22:17

   


Gud vilken god middag killarna bjöd på i fredags! Riktig husmanskost med en tvist.


Viltfärsbiffar med pressad potatis

Svampsås med kantareller från Dammsjön

Whiskeymarinerade lingon, även plockade från Dammsjön

Tomat och löksallad


Till detta ett underbart gott rödvin,

Flat roof Manor


Medans killarna lagade mat lärde Ida mig lite nya ackord på gitarren som jag övade och övade på, känner att det börjar släppa lite nu. Väldigt roligt att lära sig något helt nytt :)


 
Skapa flashcards