Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Lördag-söndag

Av Matilda Wåhlström - 23 januari 2011 18:29

  

Idag har jag, Kusse o Peter varit i Romme Alpin och åkt skidor hela eftermiddagen. Första gången för i år var det. Riktigt härligt! Känns så himla bra när det bränner lite i låren och sticker i ansiktet av kyla och vind :)

Till lunch åt vi en värmande gulasch soppa med creme fraiche och färskt bröd till uppe i toppstugan.

Den här bilden är dock från förra året då jag och Erik var i Sälen med Sofia och Fredrik.


Efter det åkte vi till Peters mormor som bor långt ute på bondgård. Där fick vi fika och färsk mjölk direkt från korna de har på ladugården :) Mycket gott! Önskar att jag alltid kunde dricka färsk mjölk till frukost, smakar som grädde :)


Nu har vi precis ätit hemmagjorda hamburgare med bröd som Joel och Erik fixat. Verkar vara handboll för hela slanten fram till det att Solsidan börjar. Söndagsfilmen ikväll blir The Social Network.


Gårdagen.


Ja på förmiddagen gjorde jag och Madde vår vanliga secondhand runda och även en sväng till kuppan. Fynd blev det som vanligt ;)

Till kvällen käkade vi middag hos mor o far, tacogratäng och till efterrätt mormor Gunnels smarriga hemmagjorda daimglass :)

Efter det tog jag o syrran en promenad hem till Emma, köpte godis o kikade på p3 guldgalan tillsammans. Robyn regerar! hihi.   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Wåhlström - 5 juli 2012 17:41


   Jag, Martina och Jeanette.

Av Matilda Wåhlström - 5 juli 2012 17:23


    Vilken underbar midsommar det var! Duktiga farfar spelade dragspel, Benny gitarr, Joel trummor och vi andra sjöng. ...

Av Matilda Wåhlström - 5 juli 2012 17:02


    För ett tag sen klädde jag om mina stolar i detta fagra, blommiga tyg. Det är inte vilket tyg som helst, det är nämligen från en gammal polsk scarf, en stor sådan med fransar som jag klippt sönder. Man skulle nästan kunna tro att det är möns...

Av Matilda Wåhlström - 5 juli 2012 16:46


    Källa: via hazeyhearts.tumblr.com, Mary-Kate och Ashley Olsen ...

Ovido - Quiz & Flashcards