Alla inlägg den 4 december 2011

Av Matilda Wåhlström - 4 december 2011 22:35

Jag och Sofia har varit på bio nu på kvällen, Breaking Dawn. Jag hade bara hört negativt om filmen innan men jag tyckte faktiskt den var bra! Helt klart sevärd.


Nästa vecka ska vi se En Dag. Någon mer som vill med?   

Av Matilda Wåhlström - 4 december 2011 22:29

 

Har letat länge efter en orange kappa, hittade denna på pärlan. Mycket glad över det fyndet.

Älskar det andra fyndet jag gjorde på cubus igår när jag och Louise var ut på lite shopping. Ärmarna är i skinn, gillar verkligen kontraster som här.

 
Av Matilda Wåhlström - 4 december 2011 22:25

 


Lördagen spelade vi spel, jag älskar spel! Och stackars Frida med sin brutna arm! En sväng på s1 och engelska hann vi även med :)

 
Av Matilda Wåhlström - 4 december 2011 22:17

   


Gud vilken god middag killarna bjöd på i fredags! Riktig husmanskost med en tvist.


Viltfärsbiffar med pressad potatis

Svampsås med kantareller från Dammsjön

Whiskeymarinerade lingon, även plockade från Dammsjön

Tomat och löksallad


Till detta ett underbart gott rödvin,

Flat roof Manor


Medans killarna lagade mat lärde Ida mig lite nya ackord på gitarren som jag övade och övade på, känner att det börjar släppa lite nu. Väldigt roligt att lära sig något helt nytt :)


 
Av Matilda Wåhlström - 4 december 2011 22:15

 


Jag och Carina har bakat pepparkakor och lyssnat på julmusik, fick julkänslor och kände nästan för att ta in lite julsaker i inredningen ändå :)

 
Ovido - Quiz & Flashcards