Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Ett Mirakel.

Av Matilda Wåhlström - 28 september 2010 21:39

   


Vilken sötnos han är! Jenny och Daniels nyfödda son. Var där idag och hälsade på, tre veckor är han parveln. Alltså bebisar är faktiskt underhållande, det trodde jag inte! Vilka skojiga miner och roligt kroppsspråk han har! Haha.

Väldigt roligt att träffa Jenny igen också! Jenny och Daniel kommer bli de bästa föräldrarna :)


Idag har jag även hunnit med lite second hand och en löprunda runt Älven i det härliga höstvädret.


Nu på kvällen lagade jag falukorv i ugnen med senap rödlök och äpple, till det ris och en kall sås med dragon. Tycker om att utnyttja tiden så medans maten var i ugnen gjorde jag chokladbollar och förberedde en päronpaj och kolasnittar. Päronpajen blev succé! Vi har jätte goda päron utanför porten så jag tänkte att jag kunde testa att gör en paj av de. Pajdegen gjorde jag på kolasnitts degen, det är sirap i den så den blev lite seg, riktigt gott!

Tur att Joel kom till oss nu på kvällen så vi inte blev tvungna att äta upp allt själva :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Wåhlström - 5 juli 2012 17:41


   Jag, Martina och Jeanette.

Av Matilda Wåhlström - 5 juli 2012 17:23


    Vilken underbar midsommar det var! Duktiga farfar spelade dragspel, Benny gitarr, Joel trummor och vi andra sjöng. ...

Av Matilda Wåhlström - 5 juli 2012 17:02


    För ett tag sen klädde jag om mina stolar i detta fagra, blommiga tyg. Det är inte vilket tyg som helst, det är nämligen från en gammal polsk scarf, en stor sådan med fransar som jag klippt sönder. Man skulle nästan kunna tro att det är möns...

Av Matilda Wåhlström - 5 juli 2012 16:46


    Källa: via hazeyhearts.tumblr.com, Mary-Kate och Ashley Olsen ...

Ovido - Quiz & Flashcards