Alla inlägg den 13 september 2011

Av Matilda Wåhlström - 13 september 2011 23:25

Idag efter skolan har jag varit på Röda korset och presenterat mig. Jag ska nämligen hjälpa de att dekorera fönstrena i butiken och lite annat piff. Sädant som jag älskar. Känns så himla bra att kunna hjälpa till när man vet att pengarna de får in på försäljningen går till behövande människor. Jag ska verkligen göra mitt bästa att göra fönstrena så säljande och inbjudande som möjligt!

Nu gäller det först att komma på ett bra tema och hur jag ska strukturera upp allt.  Återkommer med före och efter bilder nästa vecka!

Av Matilda Wåhlström - 13 september 2011 23:14

                                           

Åh alla gjorde den här uppgiften så himla bra! Så bra tanklar och ideér. Jag fick tyvärr inte med alla.

Det kom väldigt många på vernissagen, lokalen var fylld med människor. Vi hade ordnat snacks och cider som vi bjöd på, bra musik i bakgrunden och rullat ut röda mattan för gästerna. Mycket lyckat!


 

 
Av Matilda Wåhlström - 13 september 2011 22:59

           


Detta var min lilla myshörna!

Att jag tycker om att baka går nog inte att undgå men det finns en hel del andra saker jag också vill symbolisera med denna kreation.


Vi fick som uppgift att styla skyltdockan personlig. Jag svävade ut en hel del och det blev en hel konstalation.

Griffeltavlan har jag fixat ihop själv. Tyckte det skulle passa som bakgrund med receptet på det jag bakat att bjuda på. Kolasnittarna uppskattades :)

Hela bilden står för att jag tycker om att baka och bjuda hem vänner. Dalahästarna som pussas står förstås för kärlek.

Det jamaicanska kaffet står för att jag tycker om att resa.

Jag älskar träskor! Favoriterna är kurbitsmålade med gummiklack från Nusnäs.

Av Matilda Wåhlström - 13 september 2011 22:53

 


I fredags fick vi lyssna på fördjupningsarbeten som tvåorna gjort. De var mycket duktiga! De hade gjort allt ifrån renovering av lägenhet till skyltningar i butiksfönster. Nu vet vi vad som väntar oss nästa år, det är nog bäst att man börjar fundera lite redan nu...


Jag och Anna matchade varandra i turkost och brunt :)

Ovido - Quiz & Flashcards