Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

Dubai.

Av Matilda Wåhlström - 23 oktober 2010 07:32

Dubai är riktigt häftigt, vilken stad! Man kan då inte tro att landet är 38 år! Förstår inte att de hunnit byggt upp hela den staden på så kort tid, galet.

Vi hittade på ett riktigt fint hotell, Four Point Sheraton, dessutom så lyxade vi till det med sviten på 33:e våningen, utsikten över Dubai var grym! :). Alldeles för stor för oss egentligen på sina 173 kvdm och tre badrum.

Först hann vi med lite shopping, Mikaela köpte bland annat ett par Roberto Cavalli pumps och jag köpte en Billabong bikini.

Kvällen spenderade vi till att börja med på pooltaket, 43:e våningen. En varsin läskande drink med vyer jag inte kan beskriva.

Vi tog oss vidare med taxi till ett annat hotellkomplex där vi åt mat och hade ett salsaband i bakgrunden som spelade gamla klassiker som lambada. Härlig stämmning!


Fredag morgon åkte vi upp på pooltaket och låg där hela förmiddagen på solstolar med utsikt över havet och staden.

Eftermiddag spenderade vi i Dubai Mall. Därifrån åkte vi även upp i Buj Khalifa, världens högsta torn på 828 m. Den hissen är helt galen, fick lock i örat hela tiden. På en minut var vi uppe på 123:e våningen, hela tornet tror jag var ca 200 våningar allt som allt. Snacka om svindelkänsla däruppe!

Efter det var det dags att bege sig hem igen till Abu Dhabi.


Nu ska vi dra på oss badkläder och ta taxin ner till stranden!   



 
 
Ingen bild

Therése

23 oktober 2010 14:49

Hotellet låter ju helt galet, gud vad underbart att kunna bada! :) Det står "I lvoe british boys" på t-shirten haha. Medium, helst grå, men vit funkar också. Sätter över pengar på ditt konto isf, vore supergulligt! Ser ut så här: http://www.forever21.com/product.asp?catalog_name=FOREVER21&category_name=top&product_id=2078966496&showBACK=OK
Kram på dej och njut av värmen! :)

Matilda Wåhlström

24 oktober 2010 16:21

Vi var på forever igår och hann inte se ditt meddelande :( Ikväll åker vi hem så hinner inte dit tyvärr, typiskt att inte hela texten du skrev syntes första gången...Jag ska ju till Amerika snart. Då kan jag handla något åt dig där :) Kraam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda Wåhlström - 5 juli 2012 17:41


   Jag, Martina och Jeanette.

Av Matilda Wåhlström - 5 juli 2012 17:23


    Vilken underbar midsommar det var! Duktiga farfar spelade dragspel, Benny gitarr, Joel trummor och vi andra sjöng. ...

Av Matilda Wåhlström - 5 juli 2012 17:02


    För ett tag sen klädde jag om mina stolar i detta fagra, blommiga tyg. Det är inte vilket tyg som helst, det är nämligen från en gammal polsk scarf, en stor sådan med fransar som jag klippt sönder. Man skulle nästan kunna tro att det är möns...

Av Matilda Wåhlström - 5 juli 2012 16:46


    Källa: via hazeyhearts.tumblr.com, Mary-Kate och Ashley Olsen ...

Ovido - Quiz & Flashcards