Alla inlägg under september 2011

Av Matilda Wåhlström - 13 september 2011 22:59

           


Detta var min lilla myshörna!

Att jag tycker om att baka går nog inte att undgå men det finns en hel del andra saker jag också vill symbolisera med denna kreation.


Vi fick som uppgift att styla skyltdockan personlig. Jag svävade ut en hel del och det blev en hel konstalation.

Griffeltavlan har jag fixat ihop själv. Tyckte det skulle passa som bakgrund med receptet på det jag bakat att bjuda på. Kolasnittarna uppskattades :)

Hela bilden står för att jag tycker om att baka och bjuda hem vänner. Dalahästarna som pussas står förstås för kärlek.

Det jamaicanska kaffet står för att jag tycker om att resa.

Jag älskar träskor! Favoriterna är kurbitsmålade med gummiklack från Nusnäs.

Av Matilda Wåhlström - 13 september 2011 22:53

 


I fredags fick vi lyssna på fördjupningsarbeten som tvåorna gjort. De var mycket duktiga! De hade gjort allt ifrån renovering av lägenhet till skyltningar i butiksfönster. Nu vet vi vad som väntar oss nästa år, det är nog bäst att man börjar fundera lite redan nu...


Jag och Anna matchade varandra i turkost och brunt :)

Av Matilda Wåhlström - 8 september 2011 19:00


Idag har vi haft projektledning hela dagen. Folke vår lärare har haft genomgång om projektmodellen, herre gud, det är inte lite att tänka på heller när det gäller projekt. Kommer nog aldrig mer att använda ordet projekt i vardagen igen nu när jag vet vad det innebär.

Vi har även fått starta ett litet miniprojekt bara för att få ett hum om vad man gör i ett projekt. Väldigt mycket detaljer att tänka på i rapporten!


Av Matilda Wåhlström - 7 september 2011 19:47

Idag har vi varit på besök på Tegera Arena som är Leksands IF hemma arena. Vd:n Mats Aspemo har hållt föredrag om Leksands IF som helhet med historia, om spelare, supporterklubben m.m Han, Superstars ordförande Torbjörn Olsson och klackledaren Emil Nilsén berättade om våra möjligheter att få komma med egna ideér och jobba i projekt med de. Lokaler som ska göras om, nya kläder som ska designas åt souvenir shopen och lägga fram förslag. Schlagerfestivalens deltävling ska även hållas i arenan och Ladies night, även där finns möjlighet att få in en fot. Det känns som att skolan öppnar väldigt många nya dörrar. Gäller att välja rätt och testa på så mycket som möjligt. Det känns lite läskigt då jag inte är så erfaren när det gäller sådana här projekt. Har ju knappt gått två veckor i skolan och det har redan dykt upp massor med skarpa projekt. Jag vill ju verkligen göra ett riktigt bra jobb i det jag tar för mig.


Jag ser framtiden med nyfikna ögon!

Av Matilda Wåhlström - 7 september 2011 19:31

   


Här förbereds det för fullt inför vernissagen vår klass ska ha för resten av skolan på måndag och dessutom bli bedömda av Anna och Maliin. Alla våra dockor ska ställas upp i lokalen och det kommer bjudas på vin och snacks.

Av Matilda Wåhlström - 7 september 2011 19:15

     


I måndags fick vi stryka. Det är inte min starka sida. Har ett strykjärn som fortfarande är nerpackat i kartongen sen flera år tillbaka, tror jag fick det i julklapp för kanske fem år sedan. Det är hög tid att ta fram det nu!

Maliin vår lärare stryker allt! Nu pratar jag till skyltfönster. Kepor, väskor, sjalar, ja allt och på det använder hon alltid Spray Stärk, en strykspray som är baserad på naturstärkelse. Jag har faktiskt aldrig tänkt på hur mycket det faktiskt gör för slutresultatet. Det ser så väldigt mycket proffsigare ut.

Jag har redan blivit "skadad". Imorse då jag skulle välja kläder tänkte jag ta en skjorta, men den var nytvättad och lite skrynklig, så jag tog ett plagg som inte behövdes strykas. Annars får man ju skämmas om man kommer i skrynkliga kläder. Jag skulle aldrig någonsin tänka på det innan jag träffade Maliin. Känner på mig att jag kommer bli mer och mer "skadad". Perfektionist rättare sagt :)

Av Matilda Wåhlström - 1 september 2011 22:24

Detta vardagsrum gör mig glad! Färg färg färg!

Bilden är från skonahem.com

Ovido - Quiz & Flashcards