Alla inlägg den 8 november 2010

Av Matilda Wåhlström - 8 november 2010 22:46

Jag Joel och Madde lagade hemmagjord pizza. Till efterrätt blev det grönsaker och dipp till en film, Blow hette den, faktiskt väldigt bra! Till kvällen kom Erik hem från Göteborg, han hade varit på Håkan Hellström.

Kvällen fulländad!

Av Matilda Wåhlström - 8 november 2010 22:30

      


Lördagen fortsatte hos mor och far med god middag, potatisgratäng och kött med en libanesisk sallad jag testade att göra för första gången. Vi åt så god libanesisk mat i Abu Dhabi att jag blev inspirerad att testa själv. Jag älskar den här lite syrliga smaken.

Jag tror den heter tabouleh.

I den är det tomat, lök, persilja, mynta, citron, zomak, salt, olivolja.

Spelade " Så det kan låta " pappa är verkligen bäst på att nynna!!!   

Jag Joel och Madde gick vidare till P & L cafeét och tog ett glas vin i eldrummet med Emma och Jonas. Det är så himla mysigt där! Känns som att man sitter hemma i någons vardagsrum.

Kvällen avslutades med te och skorpor hos mig.

Av Matilda Wåhlström - 8 november 2010 22:18

  

 

       


Galet att vi spelade golf den 6:e  november! Men skoj var det! Jag saknar det verkligen, hoppas jag får tid och spela i sommar!

Vi spelade en typ av partävling, jag var i lag med Tomas, segern tog mor och far, lite orättvist då de har tränat hela sommaren och jag inte spelat på två år... 


Av Matilda Wåhlström - 8 november 2010 21:40

Fredagen började jag med en låååång promenad i det soliga vädret med pappa och Madde, vi gick i två timmar! Tänkte att vi kunde gå till Familjen Blomberg och se hur det går med renoveringen av huset, såklart var de inte hemma och dessutom hade Madde skavsår. På hemvägen var vi riktigt hungriga så vi köpte hem mat från Octaven, skönt att slippa laga    Härlig start på dagen!

Jag och tjejen jag är kontaktperson åt träffades en sväng och gick på stan för att uträtta lite ärenden åt henne.

Ett tråkigt friskis pass på det, danspasset var inget för mig, men skönt att få röra sig lite i alla fall   

Lite snabbstädning hemma sen hem till mamma och pappa på middag med räkpaj och ett glas vin. Monica, Tomas och Daniel var på besök! Trevligt!   

Ovido - Quiz & Flashcards